Odległość bariery od krawędzi asfaltu - Skrajnia

Minimalna Odległość Barier Energochłonnych: Wymagania i Standardy

Zasada dotycząca minimalnej odległości najbardziej wystającej poziomej części bariery ochronnej lub osłony energochłonnej od krawędzi pobocza lub pasa ruchu jest kluczowa dla zapewnienia bezpieczeństwa na drodze. Wymagane odległości zależą od klasy drogi oraz obecności krawężnika lub innych elementów, które wpływają na montaż barier drogowych.


Minimalna Odległość Barier Energochłonnych w Zależności od Typu Drogi

Aby bariery energochłonne spełniały swoje zadanie ochrony użytkowników dróg, należy zapewnić odpowiednią odległość pomiędzy nimi a krawędzią pasa ruchu. Wymagania te są następujące:

  1. 0,50 m – Gdy mierzy się od krawędzi części pobocza o nawierzchni twardej lub opaski wewnętrznej.
  2. 1,00 m – Gdy mierzy się od krawędzi pasa ruchu drogi klasy A, S, GP, G lub Z, jeżeli nie zaprojektowano części pobocza o nawierzchni twardej.
  3. 0,75 m – Gdy mierzy się od krawędzi pasa ruchu drogi klasy L lub D.

Te odległości pomagają w precyzyjnym zaprojektowaniu ustawienia barier, aby były one skuteczną ochroną przed wypadkami drogowymi, zachowując odpowiednią przestrzeń bezpieczeństwa.


Kiedy Można Zmniejszyć Minimalną Odległość Barier Energochłonnych?

W pewnych przypadkach możliwe jest zmniejszenie wymaganej odległości barier energochłonnych od pasa ruchu:

  • Krawężnik o wysokości co najmniej 0,12 m: W takim przypadku minimalna odległość może wynosić 0,50 m.
  • Dwustronna bariera dzieląca: Jeśli bariera energochłonna jest usytuowana na pasie separującym, minimalna odległość może być zmniejszona do 0,50 m od krawędzi pasa ruchu lub krawędzi dodatkowego pasa ruchu do wyprzedzania.

Dodatkowo, odległość pomiędzy najbardziej wystającymi poziomymi częściami dwustronnej bariery dzielącej i jednostronnej bariery skrajnej w części jednopasowej nie może być mniejsza niż 5,50 m.


Bezpieczeństwo na Drodze: Kluczowy Element Projektowania Barier Energochłonnych

Wszystkie te przepisy mają na celu zapewnienie optymalnego bezpieczeństwa ruchu drogowego. Odpowiednia odległość bariery energochłonnej od pasa ruchu minimalizuje ryzyko kolizji oraz uszkodzenia pojazdu w przypadku wypadku, a także zapewnia przestrzeń na swobodne poruszanie się innych użytkowników drogi.

Zastosowanie właściwych odległości przy projektowaniu barier energochłonnych jest niezbędne, aby system ochrony drogowej działał zgodnie z normami PN-EN 1317 oraz spełniał wymagania Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Masz pytania lub wątpliwości?

Potrzebujesz porady?

Oferta

Menu

Firma
Oferta
Referencje
Kontakt